روانشناسی و زندگی

متن مرتبط با «انسان» در سایت روانشناسی و زندگی نوشته شده است

لطفاً کاملاً انسان باشید

  • نیلوبلاگ

    xa0 من ؛انسانم ،فقط همین در جایی مصاحبه ای با یکی از اساتید حافظ پژوه را می خواندم که گفته بود: "حافظ؛انسان کامل نبود بلکه کاملاً انسان بود." (مردان تنهای شب، گفتگو با بهاءالدین خرمشاهی،سایت انسان شناسی و فرهنگ) به عنوان یک روان شناس ،این تعبیر را بسیار جالب و گره گشا برای درک ماهیت دقیق تر رفتارهای انسان می دانم:آری هر یک از ما کاملاًانسان هستیم و قرار نیست انسان کامل بودن را از خود و دیگران انتظار داشته باشیم.رمز بهداشت روانی ما همین است که به دنبال این نباشیم که انسان کامل شویم بلکه بپذیریم ...

    ادامه مطلب
  • مهارتي انساني به نام گفتگو

  • نیلوبلاگ

    xa0 xa0 مهارتي انساني به نام گفتگو xa0 يكي از مهارتهاي xa0ارتباطي xa0به ويژه در ميان همسران، گفتگوست. "گفتگو" فرآيندي دوسويه است يعني صرفاًبا گفتن يكي به ديگري ،اين فرآيند شكل نميگيرد بلكه "گفت" و" گو" است يعني هردوطرف بايد گوينده و شنونده باشند. در اين فرآيند دوسويه ،"گوش كردن" ،نقش xa0مهمي xa0در xa0شكل گيري يك ارتباط انساني دارد.بسياري از همسران ،سخن ميگويند اما اين سخن گفتن بيش از آنكه فرآيندي دوسويه باشد مانند يك خيابان يكطرفه است كه هر دو ميخواهند در دو جهت مخالف از آن عبور كنند و بديهي است...

    ادامه مطلب